więcej kółek

tarzańska przygoda

Niedziela, 13 września 2009 · Komentarze(6)
poranek w Tatrach zazwyczaj wygląda tak samo: mglisty, chłodny i deszczowy. deszcz padał w nocy więc rano było spokojnie. pierwotnie w planach było wczesna pobudka i atak na Turbacz - :D:D Ale jak tu wstać tak wcześnie skoro jest niedziela! zbieramy się w końcu ok 9.30 i ruszamy w stronę centrum Zakopanego: Biedronka, Wielka Krokiew, Krupówki(przypadkiem), Kościelisko i Sanktuarium MBF, masakryczny podjazd na Gubałówkę, nadal mglisto, widoczków żadnych więc jest niedosyt, właśnie na piękne widoki liczyliśmy w szczególności. No nic Jedziemy dalej. dopada nas krótki opad deszczu - przeczekujemy go schronieniu zadaszenia. droga przyjemna, podjazdy krótkie i ostre. Jazda przez Podhale będzie niezapomniana, szczególnie niesamowity i długi zjazd do Rabki, będę pamiętał aby nigdy nie atakować Podhala z tej strony :D W Rabce pizza, z Marcinem obgadujemy obsługujące nas panie ;) A czas leci... I jest go coraz mniej więc kierujemy się w stronę Wieliczki - masa podjazdów i zjazdów, w większości wygląda to tak samo podjazd krótszy i ostrzejszy niż zjazd, oj nigdy w drugą stronę nie jedźcie. Do Wieliczki docieramy po zmroku, o ile wcześniej kilkanaście km jechaliśmy w deszczu to od Wieliczki sucho i cieplej. Pojawia się małe zagrożenie: czy zdążymy na pociąg o normalnej porze? dajemy ile może fabryka, aby skrócić sobie trasę jedziemy jedną z ruchliwszych ulic, docieramy z małym zapasem czasowym więc bez problemu udaje nam się kupić bilety w kasie. W pociągu tłoczno, ale mamy miejsce na rumaki i rozprostowanie nóg. w Mysłowicach wysiadam, Marcin jedzie dalej sam. Do domu docieram przed północą. niezapomniany wypad.

trasa: Zakopane - Kościelisko - Gubałówka - Furmanów - Ząb - Czerwienne - Maruszyna - Ludźmierz - Krauszów - Dział - Pieniążkowice - Bielanka - Raba Wyżna - Rokociny Podhalańskie - Chabówka - Rabka Zdrój - Olszówka - Raba Niżna - Mszana Dolna - Kasina Wielka - Wiśniowa - Dobczyce - Wieliczka - Kraków - <teleportacja pociągiem> - Mysłowice

pod Wielką Krokwią © hose

Marcin, Wielka Krokiew w tle © hose

obowiązkowe zdjęcie przy sanktuarium MBF © hose

sesja foto z przyczepką © hose

tatrzańska przygoda

Sobota, 12 września 2009 · Komentarze(2)
wypad planowany od dawna. udał się w 99%.
start o 4 rano w stronę Kostuchny, wczorajsze kilometry dają sie we znaki, dodatkowo jadę ze sporym obciążeniem, co prawda mam wolne plecy ale jednak ciężka przyczepka hamuje na pierwszych podjazdach. Zaczyna padać deszcz - zły znak ale umówiliśmy się wcześniej z Marcinem, że nawt jeśli będzie padało to i tak pojedziemy. Po 5 docieram na miejsce zbiórki, gdzie czeka na mnie Marcin. Zaczynamy naszą przygodę.
Pierwszy postój na Paprocanach, taki do odsapnięcia i zasilenia brzuchów paliwem; jedziemy do Porąbki praktycznie bez zatrzymywania się. Robimy dłuższy postój bo o ile dotychczas mieliśmy płasko to teraz zaczną się górki na dobre. Mijamy jedną zaporę w Tresnej i na drugiej zaporze (na jez. Żywieckim) postanawiam odchudzić ubranie do krótkiego ubrania - jedzie się o wiele łatwiej. W Korbielowie wcinamy pizze - ostatni tani i ciepły posiłek na trasie. kilka minut drzemki i wbijamy się na Słowację. Prawie przez cały odcienek od przejścia granicznego w Korbielowie do Namestova jedziemy z górki, czasem trafiają się nieliczne krecie kopki. Podziwiamy piękno i ogrom Jeziora Orawskiego ale niezbyt długo. Przejeżdżamy przez dosyć specyficzną krainę: Orawa to w większości obszar rolniczi i choć goispodarstwa są tu małe, raczej biedne to widać, że ludzie bardzo pracowici i powiem szczerze, że widziałem bardzo mało nieużytków, w odróżnieniu do Polski.
Moje pierwsze wrażenia z przyczepką były bardzo pozytywne: odciążone plecy i barki, ciężar przerzucony na nogi; ale im więcej podjazdów pokonywaliśmy tym bardziej bolała pupa - nie, siodełko mam super wygodne - po prostu ciężar przyczepki rozłożony był też na rower i czuć było każdą dziurę.
W końu osiągamy mocno wyczekiwaną granicę i kierujemy się w stronę Doliny Chochołowskiej - naszego celu na dzisiaj. Droga do schroniska bardzo zróżnicowana: początkowo lajtowy asfalcik przerodził się w kamienistą i wyboistą ścieżkę by na końcu stać się błotnistym, przyozdobionym w wystające kamory prawdziwym szlakiem górskim. Na miejscu wcinamy szybko zupkę chińską bo zaczyna już zmierzchać, a jeszcze trzeba znaleźć schronisko. Zanim opuściliśmy dolinę zupełnie się ściemniło, co dodało większego smaczku całej podróży przez ten ciekawy zakątek Tatr. Znajdujemy schronisko i po krótkich :) przygotowaniach padamy rażeni snem.

trasa: Mysłowice - Katowice - Tychy - Cielmice - Świerczyniec - Bojszowy - Miedzyrzecze - Gilowice - Góra - Brzeszcze -Zasole - Kęty - Porąbka - Międzybrodzie Bialskie - Czernichów - Żywiec - Świnna - Jeleśnia - Korbielów - Przełęcz Glinne - Oravska Polhora - Namestovo - Jezioro Orawskie - Trstena - Liesek - Vitanova - Sucha Hora - Chochołów - Witów - Dolina Chochołowska - Kościelisko - Zakopane

łowiecki, corno łowca tyz sam je © hose

Jezioro Orawskie © hose

Jezioro Orawskie z innej perspektywy © hose

Dolina Chochołowska © hose

w drodze do schroniska, Dolina Chochołowska © hose

widoczki z Doliny Chochołowskiej © hose

biwak: rumaki na popasie, w namiocie ciasno, acz przytulnie © hose

ups!

Środa, 9 września 2009 · Komentarze(0)
do pracy niestandardowo, kolesie którzy od kilku tygodniu rozwalają okoliczne wioski w celu skanalizowania miasta zafundowali mi dzisiaj małą atrakcję: operator koparki deczko przysnął i rozwalił słup z trakcją elektryczną = darmowy pokaz spalających się lamp i snopu iskier.
po robocie spotkanie z Marcinem, podrzucił mi kilka fantów na najbliższy wypad.
wracając tą samą droga, która jechałem rano zauważyłem, że stał już wkopany nowy słup i trakcja naprawiona - mają goście ekspres :D

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice

pozdrower dla operatora :)

rowerządzi

Poniedziałek, 7 września 2009 · Komentarze(0)
świetny dzień! najpierw do pracy, potem kręcenie z Marcinem i Łukaszem po Kato i Chorzowie :)

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice - Katowice: Murcki - Giszowiec <staw Janina> - <3S> - Ligota - Panewniki - Kochłowice - Chorzów - Katowice - Mysłowice

to nie żart, to jest rondo :D © hose

dawny urząd miasta © hose

graffiti © hose

pozdrower dla graficiarzy

pogaduchy

Środa, 2 września 2009 · Komentarze(0)
w pracy niespodziewajka :) nieee nie dostałem premii ani awansu, dostałem smsa od Oli - se o mnie przypomniała. tak więc po robocie było trochę kręcenia i trochę pogawędki.

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice

pozdrower dla starych znajomych

krótkie pożegnanie

Wtorek, 1 września 2009 · Komentarze(0)
1 Września... cóż więcej mówić, korki wróciły do Katowic co mnie bardzo cieszy :D wszędzie pełno uczniów, jakby się ze snu zimowego obudzili.
po południu przejażdżka z Moniką na hałdę (Kostuchna), wyjeżdża na urlop do Toskanii więc nie będzie jej kilka dni, mam nadzieję, że będę miał z kim jeździć :|

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice - Katowice: Murcki - Kostuchna - Murcki - Mysłowice

pozdrower dla wszystkich uczących się

znów wieczorne włóczenie

Czwartek, 27 sierpnia 2009 · Komentarze(0)
robota, a po robocie umówiłem się na przejażdżkę z Moniką :D też wieczorem. jazda przez '3 garby' rowerem po zmroku to hardkor i prawie samobójstwo. przeżyliśmy.

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice - Katowice: Murcki - Ochojec - Piotrowice - Giszowiec - Murcki - Mysłowice

pozdrower dla nocnych marków

nocna wycieczka krajowznawcza po Katowicach

Środa, 26 sierpnia 2009 · Komentarze(0)
rankiem do pracy, coswik dużo dzisiaj tych blaszaków po drodze mijałem. potem powrót do domu i szybko na 3 Stawy na ustawkę z Macinem. Pojeździliśmy sobie po Katowicach; Marcin pokazał mi sentymentalne (dla niego) rejony, których ja nigdy wcześniej nie miałem okazji poznać. super się jeździło.

trasa: Mysłowice - Katowice - Mysłowice - Katowice: Murcki - <3S> - Paderewa - Gwiazdy - Śr. - <Park Kościuszki> - Ligota - Ochojec - Murcki - Mysłowice

pozdrower dla nocnych marków

susza w gardle

Niedziela, 23 sierpnia 2009 · Komentarze(0)
bardzo ciekawa noc za nami :) poznałem kilku nowych, wspaniałych ludzi. ale dowiedziałem się też, że gdybym wczoraj przyjechał wcześniej lista poznanych wydłużyłaby się sporo.
Po pysznym śniadaniu Monika zabiera nas na Pustynię Błędowską - pierwszy raz mam okazję być na pustyni rowerem więc jestem trochę podrajcowany. Szkoda, bo pustynia coraz bardziej zarasta i choć są plany na jej rekultywację to są małe szanse na powrót do jej pierwotnego stanu.
Jedziemy jeszcze sprawdzić co słychać na skałkach w Niegowonicach i wracamy do Łośnia.
Milo było się spotkać, pogadać ale trzeba kiedyś wrócić do normalności. Powrót w towarzystwie Rafaello i jego syna Krzysia.

trasa: Dąbrowa Górnicza: Łosień - Wypaleniska - Błędów - <Pustynia Błędowska> - Kuźnica Błędowska - Niegowonice - Łosień - Tworzeń - Sosnowiec: Zagórze - Klimontów - Niwka - Mysłowice

Niegowonice, skałki © hose

pozdrower dla całej kosmicznej ekipy